19. novembra 2015

RECEPT | english walnut pie

milujem pečenie! obliecť si zásteru, miesiť cesto rukami, mixovať, rozpúšťať maslo, šľahať, zdobiť. túto lásku ku všetkému sladkému a doma stvorenému mám asi po mojej starkej. jej zákusky a torty obleteli veľa osláv a zápisník s receptami má už čo to za sebou. ako vidíte, nie som ja žiaden foodblogger a môj pokus o aranžovanie je takmer na smiech. no o to radšej budem ak aspoň jeden z vás vyskúša túto jednoduchú dobrotu plnú orieškov, ktoré tak neodmysliteľne patria k jeseni.


na cesto budete potrebovať: 300 g hladnej múky
150 g mäkkého masla
80 g práškového cukru 
1 vajíčko
citrónovú kôru 
1 čl prášku do pečiva

plnka: 400 g vlašských orechov (môžu byť aj miešané) - drvených, mletých
1 vanilkový cukor
5 pl medu
4 vajíčka
180 g trstinového cukru
50 g mäkkého masla

postup: ak sa vám zdajú ingrediencie povedomé, áno je to klasický recept na linecké cesto, ktoré väčšina ľudí robieva na vianoce. zo všetkých ingrediencií vypracujeme vláčne cesto (ja som musela pridať ešte polievkovú lyžicu múky, pretože sa veľmi lepilo), zabalíme do potravinovej fólie a približne na polhodinku schováme do chladničky. potom si pripravíme plnku. znova veľmi jednoducho všetko zmiešame dokopy a je to - tu odporúčam orechy zapracovať ako posledné, aby sa všetky ostatné prísady najprv poriadne spojili. 

keď je cesto v správnej teplote na spracovanie, vystelieme si formu na pečenie papierom a vložíme cesto - to si môžete najprv vyvaľkať alebo len prstami jednoducho rovnomerne roztlačiť. na vrch nalejeme plnku a šup s tým do rúry. oficiálny recept hovorí o 180 stupňoch a 45 - 50 minútach, no ak už svoju rúru poznáte, viete, či to bude chcieť viac alebo menej. je možné, že po upečení zostane plnka uprostred koláča mierne tekutá, no to je spôsobené medom. aj tak pre istotu koláč pečte na najnižšom rošte. 


nie veľmi sladké cesto dopĺňa medová plnka a tak sa k sebe výborne hodia. u nás sa veru dlho neohrial, čo je len dobrým znakom  a už viem, že si naň nájdem čas aj budúcu jeseň. dobrú chuť!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára