4. februára 2015

Za plnú hrsť receptov

V čase, keď som doma (teda nie v škole) sa snažím plne zamestnať nie len hlavu, ale aj ruky. A tak som okrem iného začala akosi viac fušovať do remesla kuchárskeho. Vždy som milovala pečenie sladkostí, čo mám určite po oboch babičkách, no púšťam sa aj do každodenných receptov. Kde by sme boli, keby dievča nevedelo urobiť napríklad chrumkavé pečené kurča - ktoré mi ide najlepšie, výborné domáce chili con carne - ktoré som si zamilovala, či upiecť sladučkú bábovku - môj najnajnajnajnajobľúbenejší múčnik zo všetkých. S mojim drahým sa nebojíme púšťať ani do steakov, domácich hamburgerov, lievancov alebo bruschett. A navyše som si pod vianočným stromčekom našla tú najkrajšiu kuchársku zásteru pod slnkom (červenú, s bielymi bodkami), tak čo už môže byť väčšou motiváciou, ha? :)
Keďže, ako už viete, nemám instagram (zatiaľ!, no dnes som si založila twitter, wueeeej mexická vlna), nad obrázkami jedál slintám na stránkach venovaným priamo receptom. Poďte sa teda pozrieť na tie, ktorým som zatiaľ podľahla najviac. A nie že Jamie Olivier a Nigella Lawson, ale naše slovenské kulinárske tvory :)

  • Miša z Dare to cook mi učarovala po prvom zhliadnutí jej blogu. Okrem toho, že máte pocit, že je to vaša kamoška tuto z dediny, pretože pracuje s úplne dostupnými surovinami, je s ňou každý recept zábava. Je príjemne sarkastická a nikdy nezabudne na nejakú tú radu navyše, ktorá vám neskutočne pomôže, aj keď je to čo i len maličkosť. Má prekrásne fotky a ja ju sledujem aj na facebooku. Tak neváhajte a pridajte sa aj vy, dozviete sa veeeeľa zaujímavého. Nájdete tam síce málo mäska, no nemusíme všade pchať klobásu, že jo? :)

  • Stvory z kuchyne, ako sa dievčatá nazvali sú ďalšou hviezdičkou na našom šikovnom kuchárskom nebi. Prvé, čo vás rozhodne zaujme sú čarovné, do tmavých farieb ladené fotografie. Recepty, ktoré tu nájdete sú tak ako klasické známe (napr. osie hniezda), tak aj vyšperkované chuťovky (napr. créme brulée alebo lava cake). Znova sa svojim čitateľom prihovárajú ako starí známi a niektoré z receptov rozhodne stojí za to vyskúšať (ak aj nie všetky)!

  • mealujemto.sk je znova zo šatne domácich. Ale pozor pozor, nie je to blog žiadnej paničky ako by sa na prvý pohľad zdalo! Michal, ktorý stojí za jeho tvorbou musí skrátka vždy vymyslieť niečo, čo vás prekvapí. Farby, chute, kombinácie, exotika. Tu už nenájdete klasickú sviečkovú, či šúľance s makom (aj keď nikdy nevieš), no pocítite závan orientu, ázie, či starého anglicka. Znova vám učarujú krásne fotografie, do ktorých sa chcete zahryznúť a určite sa aj vy rozhodnete pre nejakú tú dobrotu, ktorú vyskúšate v pohodlí domova. 

  • Ďalším skvelým počinom sú Coolinári. Znova "amatéri" (pre mňa však profesionáli jak sa patrí), ktorí na tanieri dokážu vyčarovať neskutočné veci. Hovoria síce, že varenie je len ich hobby a blog im robí radosť, no ak raz uvidíte ich recept na jahodový lekvár s mätou a vanilkou, či ravioli s riccotou, zamilujete si ich...a ten ich instagram! :)

  • No a ako by som uviedla LaPetit.... pecka, ktorú keď som uvidela, mimovoľne mi začali tiecť slinky. Mladá, krásna a hlavne šikovná Monika sa objavila už v nejednom známom časopise a rada sa podelí s novými nápadmi aj s nami, obyčajnými ľuďmi. Verili by ste, že jej náplňou práce je právničenie? Ooooh podľa mňa vyhráva spory svojimi skvelými polievkami :) Recepty, ktoré tu nájdete, sú síce pre začiatočníkov podľa môjho názoru trošku "fancy", no ak máte odvahu, smelo do toho :) Najviac sa mi páči nápad vytvorenia vlastného kurzu varenia! To som vždy chcela vyskúšať a možno raz keď sa vrátim v lete na Slovensko sa aj odhodlám. 

Tak pevne dúfam, že ste si na dnešnom článku pochutili, nezabudnite všetkých týchto šikovných ľudí utekať sledovať na všetky sociálne siete (lebo nikdy nevieš, kedy ťa chuť na varenie prepadne) a napíšte mi, či sa odhodláte niektorí z ich receptov aj vyskúšať. No a dnešný článok ma tak inšpiroval k nejakému tomu postu z kuchyne, že najbližšie popracujem na ľahkom recepte, ktorý zvládne každý. Veď aj to patrí k DIY :) 

1 komentár:

  1. Skvelý článok :) Už tróni medzi mojimi záložkami v sekcii "Recepty", spolu s niektorými receptmi, ktoré som našla hneď len tak - na prvýkrát - na týchto stránkach :)
    Najmä v poslednej dobe si hovorím, že v sedemnástich by vôbec nebolo zlé, ba by bolo už aj načase, naučiť sa niečo poriadne variť :D

    OdpovedaťOdstrániť