8. februára 2015

Môj malý knižný raj

Včera sme tak trošku oslavovali. Moja malá sestra má už 18 (whaaaaaaaaaaat?!) a ja som svoje valentínske narodeniny oslávila o niečo skôr, pretože 14. už budem pár dní v poľskom Lubline na Erasme. Som tvor jednoduchý a všetci vedia, že ak si v balíčku nájdem knihu, nemôže to byť lepšie :) Tak vás teda idem trošku inšpirovať mojou malou výslužkou, ktorú spojím aj s tými knižkami, ktoré boli ešte pod stromčekom a balím ich poctivo so sebou. Možno si v nich nájdete aj vy nejakú, ktorá zaujme.


1. Hobit - dva filmy z troch som už videla a zaujali ma natoľko (asi ako jedinú zo ženského pohlavia), že knihu som skrátka musela mať a veľmi sa teším na Bilbove dobrodružstvá v písanej forme, pretože moja fantázia zrejme nemá hraníc!
2. Matkinové knihy mám veľmi rada. Niekto povie, že je to len také ľahké, nezáživné čítanie pre lenivcov. A čo. Aj také treba. Našla som v nich veľa múdrostí a práve "lenivé" čítanie vie často príjemne odreagovať. Tieto dva konkrétne tituly sú posledné, ktoré vyšli a ja mám tým pádom doma už takmer kompletnú zbierku :)
3. Showcase 500 rings je dizajnová záležitosť. Obrazová kniha, ktorá sprevádza zákutiami mozgov tých najznámejších a najvychytenejších dizajnérov šperkov z celého sveta. Stojí za to.
4. Šedá je teraz v kurze a aj film budúci týždeň vtrhne do našich kín. Na prvú časť trilógie som celkom zvedavá, aj keď vždy som mala trošku problém s bestsellermi, ktoré sa vám vnucujú v každom výklade kníhkupectva, pretože väčšinou sa mi nezapáčia až tak ako by som čakala. Nuž uvidíme.
5. Spomeňte si na minulý článok, v ktorom som vychválila do nebies našich slovenských kuchtíkov. Je super mať poruke vždy nejaký tablet, iphone alebo notebook a môcť si len tak googliť recepty, no prehrabávať sa v kuchárskej knihe je ešte sto krát lepšejšie :p Šik varenie pre šik dievčatá v sebe ukrýva skvelé recepty, s množstvom tajných rád.
6. A kto ma trošku sleduje, vie, že často mi šije na mojom bodkovanom stroji a mám do budúcnosti veľké plány s obnovou môjho šatníka. Preto som si veľmi priala titul Odevné strihy, ktorý je perfektne štylizovaný tak, že sa v ňom vyzná aj začiatočník a už teraz sa teším, keď sa pustím do práce.

Aké sú vaše knižné chuťovky do najbližšej budúcnosti? :)

2 komentáre:

  1. Hobit je moja najobľúbenejšia kniha (a to som si myslela, že vybrať najobľúbenejšiu knihu sa nedá, ale Hobit ma chytil za srdce a zakaždým, keď som ho čítala, som v ňom našla čosi nové) :) Tolkienov štýl v ňom je skvelý (neviem, či si čítala Pána prsteňov, ale ak áno, tak podľa mňa je Hobit napísaný ešte lepšie :D) a je to asi jediná vec, ktorá mi chýbala vo filmoch. Inak sú filmy parádne spracované, i keď nie vždy podľa knihy. Nech si ľudia kritizujú, ja nedám dopustiť ani na knihu, ani na filmy :D
    Od Matkina som zatiaľ nič nečítala, no podľa mňa tiež nie je nič zlé na takýchto "oddychovkách". Čím filozofickejšia kniha, tým je väčšia šanca, že sa mi nebude páčiť :D
    Odtiene som nečítala, no už len to, že sú všade, mi lezie na nervy a spôsobuje, že si ich ani neprečítam. Podľa toho, čo o nich viem, sa mi vôbec nepáčia a celkom nerozumiem, ako sa stali bestsellerom. Inak mám tiež problém s takto úspešnými bestsellermi, čiže aj keby ten dej vyzeral lepšie, tak by som sa do tejto knihy asi nepustila :D
    Práve čítam Políciu od Jo Nesboa, ktorá je však natoľko brutálna a "temná" (alebo ako to povedať), že si po nej budem musieť nájsť naozaj ľahké čítanie, v ktorom nebudú tri vraždy v rozmedzí 50 strán :D Predtým som čítala najnovšiu knihu od Daniela Silvu (Prípad Caravaggio), ktorý je mojím obľúbeným autorom (Nesbo je v závese). Plány mám veľké, len keby tak škola dovoľovala viac čítať :D
    Prajem veľa zdaru s čítaním a potom s realizovaním receptov :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tvoje komentáre sú super! Vždy ma potešia, len tak ďalej :) Keď to všetko prečítam, najmä toho tvojho obľúbeného Hobita, tak snáď aj zrecenzujem :p

    OdpovedaťOdstrániť