29. septembra 2013

.šato-svetro-šatka

Ja keď nájdem v skrini niečo, s čím nie som stopercentne spokojná, dni má zrátané. Tak ako tento sveter, ktorý bol pôvodne šaty :D Minulý rok som totižto dostala záchvat šitia a zo šiat som vytvorila tak avantgardnú nepodareninu, že bola len ťažko nositeľná. A tak išla pod stroj znova. Teraz sa však premenila na celkom peknú šatku a ja sľubujem, že už z nej nič nevymyslím, ale budem ju poslušne nosiť :D Tento návod je jednoduchým príkladom, ako si aj s rôznych kúsok látok môžete urobiť celkom teplý šálik.

...pôvodne sme vyzerali takto :D

nastriháme si rovnako dlhé a rovnako široké pásy látky...mne ich vyšlo 5


zavoláme na pomoc ihelníčka :p

a okraje dvoch kusov si pichytíme k sebe

stroj nastavíme na jednoduchý steh a prešijeme (alebo to určite môžete urobiť aj ručne)


odstrihneme niť, na jednej strane konce zahrčkáme, no druhú stranu necháme uvoľnenú. Tam nite stiahneme tak, aby sa látka nariasila (či už viac alebo menej, podľa chuti)

potom opakujeme pri ostatných stehoch, kontrolujeme strany látok a pozošívame s ostatnými kusmi tak, aby nám vznikol kruh. Hotovo. Enjoy!


2 komentáre:

  1. Šikovnica vyzerá to veľmi pekne a nenáročne :) Mám rada takéto USS (uši si sám) články :) Je to veľmi inšpiratívne :)
    LipstickJungle

    OdpovedaťOdstrániť