24. augusta 2013

Projekt na víkend - DIY lightbox!

Že ma táto myšlienka neprepadla už skôr, ma bude trápiť ešte poriadne dlho. Urobiť si doma také malé amatérske foto štúdio je fakt užitočná vec. Áno viem, že sa okolo mňa stále pohybujú nejakí skvelí fotografi a ja som predsalen na túto technologickú stránku svojej práce prikrátka a nemotorná, no snažím sa, verte mi. Skúšam, nadávam, pokus, omyl, omyl, omyl... :D Existuje jedna super pomôcka, ktorá mi uľahčí fotenie šperkov, ktoré tak rada vyrábam. Tzv. lightbox. Jeho oficiálne verzie pre profi fotografov sa pohybujú v desiatkach až stovkách eur, tak prečo si takúto vecičku nevyrobiť doma?

Potrebujete: kartónovú škatuľu (takú, ktorá bude zodpovedať veľkosti objektov, ktoré chcete fotiť, mne stačila menšia, obdĺžnikového tvaru), papier alebo výkres alebo tzv. tissue paper/pauzák - teraz už viem, že čím priesvitnejší, tým lepšie, orezávač, nožnice a lepiacu pásku.


Najprv krabicu zbavte nadbytočných otváracích krídel tak, aby bola jednoducho z jednej strany neustále otvorená.


Zameriame sa na jednu stenu škatule. Pravítkom si naznačte približne 1,5 cm od okraja na všetkých stranách a orezávačom vyrežte otvor.







Takto pokračujeme aj na druhej...

 




...a tretej strane.





Teraz, keď nám škatuľa ostala z dvoch strán stále uzavretá, začneme do otvorených strán lepiť papiere. Tie použijeme na všetky otvorené strany a jeden väčší vlepíme do vnútra diagonálne, aby nám vznikla taká "kĺzačka".



Koniec. Všetky strany oblepené. Už si len nasvietime vnútro a fotíme. Tu sú výsledky... nebojte, ešte to svoje fotenie vymakám :p



Celkom fajn, čo poviete? :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára