6. septembra 2012

DIY - decoupage

Prvý krát som vyskúšala servítkovú metódu a oplatilo sa...s výsledkom som maximálne spokojná. A taktiež sa prvý krát pokúsim vysvetliť vám DIY postup práce :)

POTREBUJEME: produkt ktorý chceme skrášliť (pre mňa zakladač na dokumenty vyrobil môj skvelý chlapec, pretože si nemám kam odkladať plno papierov a vraj to bolo jednoduché), samozrejme servítky rôznych vzorov a farieb, štetce (odporúčam aj širšie aj užšie), disperzné lepidlo - existuje však aj špeciálne decoupage lepidlo len na túto metódu, ktoré už obsahuje aj lak, podkladovú farbu - nemusí byť a nakoniec lak.


POSTUP PRÁCE: 1. nanesieme si podkladovú farbu - ja som využila jedoduchosť aplikácie farby v spreji a biela farba sa mi nakoniec hodí k nábytku :D
2. vystrihneme so servítok vzory, ktoré konkrétne chceme použiť, no využívame len poslednú farbenú vrstvu servítky...väčšinou bývajú trojvrstvové, takže biele dve vrstvy je potrebné odstrániť
3.disperzné lepidlo je riediteľné vodou a preto si v mištičke pripravíme pomer, ktorý nám vyhovuje
4. štetcom nanesieme lepidlo na plochu, priložíme servítku a znova prejdeme lepidlom aby sme ju tam pekne zafixovali. Malou radou je nanášať lepidlo od stredu servítky k jej okrajom, pretože ak máte redšie lepidlo, mohol by sa povrch krčiť a nevyzeralo by to nakoniec pekne.
5.takto nanesieme podľa nášho vkusu servítky na celý povrch
6. lepidlo necháme poriadne zatvrdnúť a až potom môžeme nanášať poslednú vrstvu laku. Ja som použila Pam Lak, ktorý bol odporúčaný v jednom fóre práve pre decoupage. Taktiež je riediteľný vodou v pomere 10 dielov laku ku 1 dielu vody, no mne sa zdal taký akurát a nič som neriedila.
7. lak nanesieme na celý povrch a podľa údajov na obale necháme schnúť (približne 3-5 hodín) - ja som zakladač vyložila na balkón, pretože na čerstvom vzduchu lak zaschol rýchlejšie a doma by sa bytom len rozniesol ten "lakový smrádek" :D


A vualaaaa, krásny zakladač je na svete :) Ak ste môj spôsob nepochopili (čo ma vskutku mrzí), na internete je možné nájsť milión videí s postupom práce, takže ak som vás inšpirovala, GOOD LUCK


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára